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Philippe (51-55)
SchweizAus der Schweiz
Verreist als Paar • November 2019 • 1 Woche • Strand
Ohne Ansprüche geht es, aber dafür ist es zu teuer
3,0 / 6

Allgemein
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Schlecht

Zum vierten Mal verbrachten wir unsere Ferien auf der schönen Insel Mauritius. Immer in 4 oder 5 Sterne Hotels und immer sehr zufrieden. Leider ist das alles in Shanti Maurice zu einem schlechten Zeitpunkt. Eine Missgeschick kann passieren, aber mehrere in zwei Tagen und nicht zugeben zu wollen, dass hat mich wirklich verärgert! Wir kamen spät im schönen Shanti Maurice Resort & Spa an. Uns wurde der Raum rasch erklärt u.a. wo der europäische Haartrockner mit dem europäischen Stecker ist, aber nicht dass es dafür auch einen Adapter bräuchte, ärgerlich! Für ein teures 5-Sterne-Hotel verlange ich, dass auf Details geachtet wird!. Dann wollten wir klassische Musik am Fernsehen hören, wie es uns gezeigt wurde, aber leider war diese der Radio-Kanal eben nur ein Fake! Nun, meine Frau fühlte sich krank und wollte nicht mehr zum Abendessen gehen, also nahm ich das Telefon, um eine Bestellung für aufs Zimmer zugeben, und ich tippte die Nummer Null, wie uns gezeigt wurde, aber uns wurde nicht gesagt, dass wir noch ein "Call Buttom" tippen müssten, weil das Personal schlecht ausgebildet ist und auch nicht weiss, wie die Telefone in den Zimmern funktionieren! Also, ohne anrufen zu können, ging ich zur Rezeption, um mich endlich zu beschweren und um einen Teller zu bitten, den ich meiner Frau ins Zimmer bringen wollte. Da ich bereits an der Rezeption war, um eine solche Beschwerde zu platzieren, weil es keinen Adapter im Raum gab, keinen Radio und keine Verbindung mit dem Telefon, wollte ich nicht Room-Service unnötig warten, sondern ein Teller vom Buffet direkt nutzen. Aber nach all der Mühe wurde mir gesagt: Entweder eine Bestellung für das Zimmer oder es ist das Buffet für 2000 Rupien (ca. EUR 50,00)! Unglaublich, zum Schluss waren wir mit Crackers aus der Minibar zufrieden, auch wenn wir nach 4 Stunden Fahrt hungrig waren! Schliesslich wollten wir die Vorhänge in Form eines japanischen Wandschirms ziehen, um nicht zu früh aufzuwachen - aber die beiden Wandschirme auf beiden Seiten des Raumes konnten sich nicht optimal zusammenfügen, so dass ein Spalt übrig blieb - vielleicht ein Detail, aber nicht für diese Preisklasse! Am Ende des Aufenthaltes beim Check-out die unglaubliche Überraschung: Ich dachte ein Missverständnis, aber nein uns wurde ein Buffet für 2000 Rupien berechnet! Auch wenn ich nichts unterschrieben hatte, aber nach all den Unannehmlichkeiten hielt man daran fest und wir konnten nicht weg ohne dafür zu bezahlen, was wir nicht konsumiert hatten.Totale Willkür was ich auf Mauritus bei so vielen herzlichen Menschen noch nie erlebt habe. Das Shanti Maurice Resort & Spa - Eine Katastrophe und dies in den Ferien!


Zimmer
  • Schlecht
  • Vom Zimmer konnte nicht raus telefoniert werden. Radio-Sender funktionierten nicht und der Vorhang war nicht in der Schiene und viel fast runter!


    Restaurant & Bars
  • Eher gut

  • Service
  • Schlecht
  • Überfreundlich um die Inkompetenz zu vertuschen. Versprechen und nicht halten, obwohl ich perfekt Französisch sprechen. Das Personal ist schlecht geschult, meint es aber gut - Das reicht in dieser Kategorie nicht!


    Lage & Umgebung
  • Gut

  • Aktivitäten
  • Eher schlecht
  • Beliebte Aktivitäten

    • Strand

    Der Meereszugang ist limitiert wegen den vielen Seeigeln. Ohne Plastikschuhe geht es nicht.


    Preis-Leistungs-Verhältnis: Eher schlecht
    Infos zur Reise
    Verreist als:Paar
    Dauer:1 Woche im November 2019
    Reisegrund:Strand
    Infos zum Bewerter
    Vorname:Philippe
    Alter:51-55
    Bewertungen:1
    Kommentar des Hoteliers

    Dear Mr. Helfenberger, Greetings from Shanti Maurice Resort & Spa. We acknowledge receipt of your comment on HolidayCheck and thank you for taking the time and efforts to share with us your experience. We wish to hereby express our sentiment on this. Whilst we welcome any comment positively and constructively, we should admit not being shocked by your feedback given the unlimited amount of threats you expressed loudly mentioning that you would “destroy us on social media”. For our readers and for purpose of clarity, the threats were thrown at us, despite all our efforts for recovery measures, even if the reported claims were not grounded. Whilst your behaviour was embarrassing at numerous times, we feel having aimed at being emotionally intelligent to handle the situation, always with the correct approach. Whilst we respect your comment, we allow ourselves to remind friendly but firmly, that Shanti Maurice Resort & Spa is a 13 year old Resort with solid reputation of attentive service. The Resort has received many accolades through the years which is only a recognition to our service at all times. HolidayCheck is additionally another platform which can recognise our reputation in hospitality standard. We do acknowledge your comments shared in person with our managers and you are right saying that our Resort prices are higher than an air bnb accommodations. Surely, it should be the case. The contrary would have been frightening. Nevertheless, it is important for us to equally express our position on each of the points you mentioned. On your arrival day, you have categorically decline the in room orientation which personalise all in room functionalities to make your stay even more comfortable. The orientation was refused as your wife wanted to rest. Below are our detailed orientation whereby we do not understand your concern:- Multi plug Our entire room is equipped already with wall mounted built-in multi plug to serve for European 2 and 3 pin devices, you will find 1 in the bath, 1 at the hair dryer table and 2 in the bedroom. The hairdryer itself is already fixed with a safety cable. Your request for further multi plugs is rather confusing in this instance as the options are already there. Telephone system in the room Our wireless telephone system is the latest upgraded version and is the most user-friendly option once can find. We confirm having zero issue on our telephone lines and has specific service destination with icons for a better orientation. Your telephone was working perfectly and you simply need to press the talk button to open communication. As every cordless telephone you will need to press on for it to work naturally. The TV radio The TV radio had a bug indeed on the national line level independent of the hotel control. The reported issue was solved once we had the green light to enter your Suite to fix the problem. Needful was done the next day given that your wife was relaxing. We hereby add that our smart TV offers a nice bouquet of entertainment options including the complimentary Video-On-Demand, News, Flight times paired with up to 100MPS complimentary Wifi. Culinary Experience Whilst we observed that you enjoyed our buffet at our La Kaze Mama herb garden restaurant, we are appalled to read that you misunderstood the way the consumption work. We remind for our readers, that you have prompted our staff in regards to the concept and pricing and even sign your own consumption bill that night. So, we fail to understand where does the misunderstanding comes from. That night, you have additionally generously served an extra plate equivalent to one adult portion and headed to your Suite with that plate. Whilst such practice is not allowed based on health and safety reasons, we could only allow you to do so given your insistence. Should you have found the options limited, our staff would have been more than happy to guide you on our choice who are visibly present with four running restaurant and eleven menu card available? We are sure that the different menus would suffice to satisfy one’s whims and caprices. Decorative sliding door feature. Whilst this feature is fit in the architectural design of the Suite concept we have a 100% black out curtain which cannot be missed as the setting is clearly visible. We fail to understand how this has affected you when the options and applications were right in front of you. You will certainly remember that on the day of your departure, you started a self-negotiating attitude towards our staff with serial alibi for not settling your dues which gradually evolves with new upcoming situations like at the time you signed the bill you didn’t wear your glasses at that time. We have tolerated your threats and we are more than glad to have the opportunity to explain fairly our view on the reported matters. We will be glad to share evidence of your threatening attitude at check-out time in our video gallery should this be required. Wishing you to be a happy customer one day so that you can enjoy the magic of holidays. Kind regards The team @ Shanti Maurice