- Preis-Leistungs-VerhältnisSehr gut
Ein wirklich gutes Hotel bei dem der Service ganz groß geschrieben wird. Auch die Zimmer sind sehr schön und haben alles was man braucht.
Wir hatten ein neueres Zimmer, was alles hatte was man braucht. Sogar ein separates WC war vorhanden, was in solchen Ländern alles andere als selbstverständlich ist. Das Bett war riesig und wir haben super geschlafen. Die sanitären Sachen sind auf dem neuesten Stand. Schade ist es, daß es keinen deutschen TV-Sender gibt, denn manchmal wären ein paar Nachrichten nicht schlecht.
Das Essen war gut und abwechslungsreich, leider war es oft kalt oder nur lauwarm. Nach einer guten Woche mußte ich meine Spiegeleier nicht mehr bestellen, sie wurden automatisch gemacht - vielen Dank heute noch. Der Italiener und das Grill-Restaurant waren sehr gut und hier das Essen auch heiß.
Hier würde ich am liebsten 8 Sterne geben. Egal ob im Restaurant, am Strand, am Pool oder an den Bars, es ging immer schnell und wahnsinnig freundlich.
Die Lage ist eher bescheiden, da es im Umfeld eigentlich nichts gibt. Man muß über 50 Stufen zum Strand, was für ältere Menschen teils beschwerlich ist.
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Wir haben lediglich 2x Tennis gespielt, den Rest haben nicht genutzt. Das mit der Hotel-app ist unglücklich gelöst. Meine Frau wollte mehr machen, hat aber so oft die Meldung bekommen - ausgebucht !!! Als sie dann Veranstaltung besuchte, waren oft nur 1 oder 2 Personen da.
Infos zur Reise | |
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Verreist als: | Paar |
Dauer: | 3 Wochen im Oktober 2022 |
Reisegrund: | Strand |
Infos zum Bewerter | |
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Vorname: | Gunther |
Alter: | 56-60 |
Bewertungen: | 41 |
Dear Gunther, Tropical greetings from the island of Zanzibar. Thank you for your comments about the hospitality and service of the Team. Here at TUI BLUE Bahari Zanzibar, there is nothing more important than quality, attentive and friendly service and my Team is doing a great job in delivering that. Surely, 8 stars to them! For the benefit of a wider digital community, and to those curious minds, yes, we do have 55 steps staircase leading to the main pool and facility areas. However, for those who have any difficulty in climbing up or down, we have a Tuk-tuk always on standby for assisting our Guests. You can easily request this from the reception or by speaking to any of our helpful hoteliers. I am happy that my culinary Team was able to impress you with their attention to detail and also their cooking skills. I do regret that the food was lukewarm on the buffet in some cases. We did have some challenges with the buffet warmers due to unexpected power fluctuations on the island. But it has now been sorted thanks to our maintenance team working round the clock. Unfortunately, I wish I could control the case where guests book for activities and do not show up the next day. However, should you ever feel like attending t=any of the classes and find them full, you can always speak to our BLUE Fit trainer, and she will try her best to accommodate you where possible. I am pleased that you enjoyed your new deluxe room which is decorated in contemporary colors and style with complementing furniture and design. In regard to the German channels, we are currently working on introducing a new service provider who can make these channels available for us. Once again, I thank you on behalf of the entire Team for taking the time to share feedback. We look forward to the opportunity of welcoming you back again soon. Kind regards, Reda Sweed – General Manager