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Ralf (71+)
DeutschlandAus Deutschland
Verreist als Paar • Februar 2024 • 3 Wochen • Strand
Badehotel am Traumstrand mit kleinen Schwächen
5,0 / 6

Allgemein
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Eher gut

Sehr gepflegte Hotelanlage, traumhafte Gartenanlage, schöner und sauberer Strand mit ausreichend Liegen, Schirmen und Palmen. Unterkunft Duplex Suite gut ausgestattet und geräumig, aber in die Jahre gekommen. Qualität des Frühstücks gut, aber mit Einschränkungen bei der Vielfalt (speziell Obst, Rohkost, Frischkäse, Müsli keine Angebote ohne Zucker). Auswahl entsprach nicht 5 Sternestandard und es wurde nur zögerlich nachgelegt. Service am Tisch im Außenbereich mit Mängeln (lange Wartezeiten beim Nachbestellen von Kaffee, Tassen nur halbvoll). Preise in den Restaurants und Bars unangemessen hoch. Zum Beispiel Dinner für 2 Personen ohne Getränke zum Valentinstag kostet 200 €. Spezielle Tees zum Nachmittag 20 €. Schade - für die Hälfte des Preises hätte man über einen Besuch nachdenken können. Demzufolge waren diese Einrichtungen nur schwach frequentiert. Die meisten Gäste sind in den Ort ausgewichen. Dort gibt es zahlreiche preiswerte Restaurants mit schmackhaften Speisen und Getränken (z.B: Spices Cafe - Abendessen zu zweit inkl. Getränke im Schnitt für 18 €).


Zimmer
  • Gut
  • Ausreichend groß, zweckmäßig und sauber.


    Restaurant & Bars
  • Gut
  • Nur Frühstück gebucht. Gute Qualität. Einschränkungen bei der Vielfalt.


    Service
  • Eher gut
  • Schwächen beim Service im Außenbereich.


    Lage & Umgebung
  • Sehr gut
  • Traumhaft. Anfahrt nur 40 Minuten.


    Aktivitäten
  • Eher schlecht
  • Beliebte Aktivitäten

    • Strand

    Kein Entertainment am Pool und Strand


    Preis-Leistungs-Verhältnis: Angemessen
    Infos zur Reise
    Verreist als:Paar
    Dauer:3 Wochen im Februar 2024
    Reisegrund:Strand
    Infos zum Bewerter
    Vorname:Ralf
    Alter:71+
    Bewertungen:12
    Kommentar des Hoteliers

    Dear Mr. Ralf, Thank you for taking the time to review your recent stay at Santiburi Koh Samui. While we are delighted about your positive impression about the property grounds – one of the most generous at this price point – allow me to review, point by point, your less positive comments about our Food and Beverage Value proposition by stressing one of our most important core values and selling points. Santiburi, translated in English, means “Village of Peace”. While we strive in keeping true to this funding principle, who made of this Resort, one of the most celebrated on the Island over the past 31 years, yes we believe (and we are acting) that a bit more of entertainment would help to increase the “vibe” of this location, even if this would make rise the eyebrows of some of our most loyal customers. As a matter of a fact, we do have entertainment every evening on our Beach, Thai Restaurant and Lobby Bar. On top of that, we are adding a 2 hours long chill-out session at the Pool. Believe it or not, some of other fellow Guests complained about the presence of live music….making everyone happy is an art we are all thriving to master. Concerning our price point, as we are all copying with a global increase of prices (I believe you have noticed this upon booking your flight to Thailand) our prices are aligned with those of our competition set. Our breakfast continues to receive very positive feedbacks, and its daily rotation of products enables customers to have, every morning, a slightly different experience…including Reblochon cheese! Our Tea time, which is very rich in offering has a price compared to any Tea-time on the island and in Bangkok. Very sadly the presence of a very basic offering introduced during the pandemic, and still available by contract to be distributed via major Tour Operators, does not help us in building the correct awareness among customers. The price you mention is correct, and I am looking in reviewing it: bear in mind that what you get is a very generous platter with over 15 different home-made delicacies. Concerning our Valentine-day dinner, served on our pristine beach, with an extremely curated menu, given the above mentioned assumptions, its price was totally correct. I wonder what kind of similar experience one can get in continental Europe for 100 Euro on that day. As the property will undergo a major renovation process, the overall product improvement will elevate the look and feel of a Santiburi experience….a lot on this matter already happened since my arrival back in January 2023. We are painstakingly working on our Service Standards, which, I agree with you, require urgent changes…very sadly the workforce on the island is limited and so its quality, henceforth going through continuous training is my first priority. With all that in mind, should you decide to come back to Koh Samui, I would be delighted if Santiburi Koh Samui could be, once again, among your first choices. Sincerely yours Giulio Stix General Manager